“De levenskunst bij het hebben van een chronische ziekte is al je energie erop richten om goed te leven in een slechte situatie”

MPN Onderzoek

Op deze pagina vind je een selectie van wetenschappelijke ontwikkelingen op het gebied van MPN.

Het betreft hier vaak internationale onderzoeken.  Hieronder vind je een samenvatting van nieuwe, afgeronde of gepubliceerde studies.

Lopende klinische studies

Met behulp van klinische studies voor MPN patiënten wordt naar nieuwe behandelingsmogelijkheden gezocht. In dergelijke situaties worden de effecten van een experimentele behandeling bij de mens onderzocht. Op deze pagina vind je een overzicht van de klinische studies voor Nederlandse MPN patiënten.

bloedonderzoek-kleurrijk-lab

Ben je geïnteresseerd in algemene informatie over hoe klinische studies worden uitgevoerd? We hebben op deze pagina de belangrijkste zaken voor je op een rijtje gezet.

Eigen onderzoek

De MPN Stichting stimuleert zelf ook wetenschappelijk onderzoek. Dat kan op allerlei gebied zijn. Natuurlijk onderzoek naar behandelingen en medicijnen, maar ook onderzoeken om inzicht te krijgen in oorzaken, sociale en sociologische aspecten en de manier waarop de zorg rond MPN is georganiseerd.

Al dat onderzoek wordt mede gefinancierd door donateurs. Meer informatie vind je bij de pagina over onze stichting.